Elikkäs talvi Lontoossa. Ihmiset kiven kovaan väittävät, että talvi on alkanut. En tiiä vielä mikä tässä on talveä, muuta kuin että nyt on joulukuu. Ulkona oli tänäänkin noin 10 astetta lämmintä ja kylmimmillään täällä on ollut viisi astetta. Puissa ei ole enää juuri lehtiä, mutta ei hirveästi näytä normaalilta talvelta..

Nyt täällä on menossa täysi joulukausi. Joka paikassa on jouluvaloja kuten edellisessä päivityksessä näkyy. Olen tällä viikolla ollut kaksissa joulujuhlissa. Ekat oli työporukan kanssa. Se oli suht normaalia. Kävimme ravintolassa ja söimme ja se oli hauskaa! Lisäksi yksi aivan ihana britti tapa on Christmas crackers. Ne ei ole mitään syötävää vaan pitkula pahvinen vetäistävä juttu. Kaksi ihmistä ottaa siitä kiinni eri päistä ja vedetään. Vedettäessä se antaa periksi toisesta päästä eli häviäjä saa pelkän pahvin ja toinen saa keskusosan. Sen pitäisi paukahtaa vedettäessä, mutta ne harvoin paukahtaa. Sisällä on aina joku pikku esine, huono vitsi ja paperinen kruunu ja niitä on eri väreissä. Itse olen saanut sieltä tekoviikset, ja olen nähnyt minikamman, pikku leluja. Näitä crakkereita löytyy vähän joka juhlista!
Täällä on muitakin tapoja, joita en ole vielä päässyt kokemaan. Yksi on Christmas pudding. Se on jälkiruoka. Olen nähnyt niitä gluteenittomina lähikaupassa, niin pitää kokeilla, ja mince pie. Se on käytännössä sokerinen piirakka.

Mutta aivan ihanaa täällä on ollut nyt viimeinen pikku joulu. Olen ollut mukana nörtti porukassa nyt elokuusta lähtien. Olin siellä mukana secret santassa ja sain ihanan lahjan! Se on pieni Rose Tyler! Doctor Who fanit tietää mistä on kyse. Mutta mikä oli ihanaa, oli se, että sain sieltä ison määrän joulukortteja. Yksi oli jopa kirjoittanut sen suomeksi! Siitä tuli tippa linssiin, miten paljon ihmiset ovat nähneet vaivaa miun vuoksi. Ja sain yhden oikean joululahjankin. Tuo ryhmä on oikeasti ottanut miut mukaan. En ole ollut täällä vielä edes puolta vuotta ja miulla on yksi aivan ihana ryhmä ja ystäviä.