Lentoliput kotia tilattu Jouluksi. Olen menossa Helsinkiin siskon luo joulua viettämään. Nyt on lokaakuun loppu ja mie olin myöhässä tilaamassa lippuja. Eka yritys, menin yhden vertailusivuston kautta tilaamaan lippuja. Otin kaikkea ylimääräistä pois lipusta ja kun olen kassalla, tuli yllätys, lipun hinta oli yli kaksi tonnia! Sen piti olla vain 210 euroa. Hyppäsin suoraan sivulle mitä olen aina ennen käyttänyt. Rahaa meni 30 enemmän, mutta ainakin luotan sivuun. Jos olisin ollut aikaisemmin liikenteessä, olisin voinut saada liput alle 200 eurolla. Vähän harmittaa. Toisaalta, jos olen täällä vielä vuoden päästä, niin tiedän asian.

Toiseksi, täällä otetaan gluteeniton ruokavalio kyllä tosissaan! Meillä piti eilen olla dhaluqaqash (talokokous skottipomoni kirjottamana). Siinä kaikki hostellin nuoret kokontuu samaan tilaan kertomaan meille tärkeitä juttuja, esim korjauksia mitä pitää tehdä, mikä toimii, mikä ei. Ja työntekijät vuorostaan kertoo mahdollisuuksista mitä on lähitulevaisuudessa ja tämmöistä. No sinne tilataan ruokaa, eli pitsaa. Mie jäin paitsi, koska olen keliaakikko. Päivä oli pitkällä, olin nälkäinen ja päätin sitten mennä ostamaan M&S kolmioleivän. Ne on suht hyviä, joskin kalliita. Matkalla kassalle huomasin, että hetkonen tuossa on muutakin gluteenitonta ruokaa. Sieltä löytyi Mac'n'cheese, lasagnea, friteerattua kanaa ja kalaa, erilaisia piirakoita, makeita ja suolaisia. Kaikki oli gluteenitonta! Valikoima oli tosi iso verrattuna kaupan kokoon! Se oli tosi pieni. Hyvillä mielin sitten lämmitin lasagnen. Ja se muuten oli hyvää!!

Ja isäntäperheen huonoja puolia. Nyt on menossa tosiaan syysloma ja täällä on talo täynnä  lapsia. Tällä hetkellä kaksi ylimääräistä lasta. He ovat emännän sisarusten lapsia hoidossa täällä sunnuntaihin asti. Noin viisi vuotiaita, eli välistä täällä kyllä riittää ääntä ja elämää!