Työt alkoi kyllä tosi rennosti. Miun piti vain olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaan. No tässähän minulla meni tyypilliseen tapaan erikoisesti. Koska miulla ei ole vieläkään nettiä, en voinut tarkastaa matkan pituutta ja varasin, että siinä menee maksimissaan tuntia. Siinä meni vain puoli tuntia. Olin yli puoli tuntia etuajassa ja kävin hakemassa kahvin. Sitten ajattelin laittaa viestiä ihmiselle, että olen täällä nyt etuajassa. Minulla oli kaksi puhelinnumeroa, joista laitoin siihen mikä on lähinnä suomalaista puhelinnumeroa. Se ei ollut oikea. Sitten löysin toisen numeron ja kokeilin sitä ja lopulta löysimme toisemme! Matka tällä etapille oli helppo. Olen siellä nyt tämän viikon perehdytyksessä. Tänään kävimme yleisluontoisesti läpi mitä siellä tehdään, mitä tapahtuu nyt lähiviikkoina ja muita juttuja, kuten pankkitilin aukaiseminen, jne. Toistaiseksi kaikki jotka tapasin siellä tänään olivat tosi mukavia. Nuorisoalan ihmiset tahtoo olla tosi rentoja ja mukavia.

Kirjoita tässä nyt vähän yleisemmin töistä, koska en ole kirjoittanut blogiani pariin päivään ja viikko on mennyt aikalailla vain töissä. Minulle on annettu todella paljon erilaisia papereita luettavaksi ja täällä on paljon tarkemmat työturvallisuustavat kuin Suomessa. Olen ollut ennenkin vastaavassa työssä ja siellä oli ohjeet tietysti mitä pitää tehdä missäkin tapauksessa. Papereita oli yhteensä jonkun verran, mutta yksi aihe tahtoi olla hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi kirjoitettu. Täällä taas yksi aihe voi olla 6-23 sivua pitkä. Välillä olo on kuin olisin taas koulussa! Mutta on kiltisti lukenut kaikki ja tehnyt jopa muistiinpanoja mitkä ovat tärkeitä asioita ja pitää myöhemmin katsoa uudelleen. Siellä on ohjeita miten täyttää lomakkeita ja helpottaa, jos sivunumerot on jo ylhäällä valmiiksi. Ja täällä pitää myös allekirjoittaa paperi, kun on lukenut aina jonkun läpi. Byrokraattista, mutta yhdistys on iso ja tämä ehkäisee tulevaisuudessa ongelmia. Tämmöiseen kannattaa varautua, jos on tulossa. Toisaalta täällä perehdytykseen on varattu kaksi viikkoa. Ensimäisellä viikolla tutustaan byrokraattiseen puoleen ja sitten käydään läpi kaikki projektit. En kirjoita hirveästi itse yhdistyksestä, koska yksi asia mikä on tosi tärkeää on yksityisyys.